Monday, June 26, 2006

Gaslarm, gaslarm!

Har precis avslutat det första nummer av Elle interiör som jag läst i mitt liv. Slår mig är att man verkligen måste hålla tungan rätt i mun och inte hänfallas åt den ånga av pretto som slår mot en på vissa sidor. Pretto är precis vad det är, inte pretentiöst utan pretto!

Mitt liv känns tomt och innehållslöst när jag inte har ett köksinredning från Poggenpohl och vitvaror från Gaggenau, verkligen. Hur kan jag ens fortsätta lagerföra min tropicana i en Electrolux?

Jag ska nog skaffa mig en prenumeration, för magasinet ger verkligen en massa inspiration, nya uppslag och ideer. Men somsagt, skaffa en skyddsmask för pretto-gasen på vissa uppslag.

Insåg just att en av mina favoritfärgkombinationer måste vara svart och gult. Redan som liten tyckte jag väldigt mycket om gula hus med svarta dörrar av någon anledning. Ett par ideer för mitt matrum föddes idag som inte alls är svåra att genomföra och som kommer ge ikea-möblerna en annorlunda look ändå. Även om de är massproducerade och billiga.

Musiken som lyssnas på just nu är José González och Imogen Heap. Kanske inte är det nyaste men det är väldigt bra och Jose är det perfekta soundtracket för en sommarmorgon med en kopp kaffe i uterum på Kållandsö efter en sen Midsommarafton.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home