Wednesday, May 17, 2006

Slösa bort min tid

Ibland så tänker jag på hur min tid här i livet är begränsad. Man brukar säga att det är två saker man inte kan undvika, skatten och döden. När jag tänker på det så tycker jag att alla triviala saker i hemmet som tar mer än tio minuter att göra är att slösa bort med mitt liv.

Detta gör att jag ofta skjuter upp tidsödande saker som att fixa ordning ett rum eller ordna med något hemma som tar några timmar för jag tänker det är några timmar jag kunde leva lite extra.

Tankarna gör att jag ibland har svårt att ta mig för saker helt enkelt. Det är lite störande. Och risken är väl att känlsna blir mer och mer påtaglig dessto äldre man blir.

Anledningen jag skriver detta är för jag hade känslan igårkväll när jag skulle fixa lite med en dator och det skulle förmodligen ta lite tid och jag tänkte detta är bortslösad tid. Men ändå så slappar jag bort hela mitt liv på café och tycker det är kvalitetstid. Märkligt det där hur hjärnan kan snurra till ens liv.

Äh, tre inlägg för att det tillslut skulle bli ett neggoinlägg, men jag lyckades göra två positiva inlägg iaf. Hejja hejja.

Dagens silver lining är... umm.. - Vet inte riktigt, kanske att jag har bra vätskebalans.

1 Comments:

Blogger Federico Perazzoni said...

Interesting....

:-/

4:38 PM  

Post a Comment

<< Home