Wednesday, May 10, 2006

När våren kom

När man går genom stan och är påväg till jobbet en dag som denna så får man inte glömma att titta upp på himlen för den har en toning av blå nyanser som bara finns i himlen. Ögonen kan inte fokusera på någno direkt punkt, man ser tiotusen eller tjugotusen meter upp i atomosfären och som bortblåst är det svarta med vita prickar som syntes bara för några timmar sedan.

Klockan är nio på morgonen och luften är frisk men ändå ljummen, det är då man vet att sommaren är påväg.

Målet med denna lilla blog är enbart för mig själv och att jag tänkte försöka fånga det som är "The silver lining" i mitt liv utan att förstöra det med mina undertryckta känslor som jag allt för ofta kräks ur mig till höger och vänster. När jag skriver här ska det vara bra saker jag gjort eller som jag känner.

Och dagens bra känsla är helt enkelt att himlen är klarblå och den klarblåheten skvallrar om en varm och skön dag och inte om snålblåst och extra kyla som i februari. Maj, jag älskar dig men det är juni jag väntar på. Juni är början på sommaren, full av förväntan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home