Monday, November 20, 2006

Hur mycket kostar katten?

Förändring, förädnring fröändring, föränddring. I stort är det likadant. Jag är lika gammal ungefär, jag ser ungefär likadan ut. Jag tycker likadant. Men ändå är det inte som förr, det är nya grejjer pågång på alla möjliga fronter.

Plötsligt förändras allt och inget är sig likt.

När jag sluter ögonen så känner jag ditt tjocka hår över mina händer, runt mina fingrar och jag ser hur dina ögonlock blir tunga. Denna gången kan du somna, du kan ligga där och sova ut. Min hand smeker din kind som så många gånger förr. Vem hade kunnat tro det skulle bli vi, den där gången när det där hände. Men nu sitter du med benen över mina och vi pratar om vad som händer till helgen och vem som ska köra till fotbollen på fredag. Det kommer bli ont om tid, men det får ordna sig.

Bäst är när man åker till Maxi och Lars Winnerbäck sjunger på radion om att man inte för någon tröst från sin innre röst och gråa dagar skyndar aldrig på. Men dagarna är inte riktigt så grå som förr längre, förändringens tid var denna gång en bättring.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home