Wednesday, October 03, 2007

I wish I was indie

Hur konstigt det än kan låta så har jag gått och blivit klädintresserad. Men hur jag än försöker så blir jag inte så indie och stylish som jag skulle vilja vara.

Jag vill kunna ta på mig randiga tröjor med en massa färger, men när jag väl har dem på mig så får jag exem på hjärna. Det är så sinnesrubbat fult. Allt är så fullt så man får fysiskt ont i kroppen. Men tänk så fint det vore om man kunde klä sig i indie och ha rufsigt hår etc. Allt som hör till, susa runt på sin vespa i stan. Dricka en ironisk latte och allt som hör till.

Men jag kan inte för mitt liv göra det utan att känna mig som en korkad idiot. När jag vet att det finns bekväma, hållbara och framförallt vädertåliga kläder.

Varma, vattenavvisande, smutsavisande nanofibermaterial som är precis så praktiska och bra som jag önskar mig kläder ska vara.

Jag tycker verkligen om mina svarta funktionskläder, mina fotriktiga skor med gore-tex och mina sulor med aktivt kol för att förhindra lukt.

Men modemässigt så är det inte så snyggt även om det är väldigt väldigt skönt och praktiskt och väldigt tråkigt. Man syns knappt verkar det som. Eller när folk går in i en så syns man =).

Det är helt klart ett dilemma, vad göra vad göra.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home